로고

다온테마
로그인 회원가입
  • 자유게시판
  • 자유게시판

    다온테마는 오늘보다 한걸음 더 나아가겠습니다.

    자유게시판

    آیا رالی می تواند شکوه را در بازار خودرو متمرکز بر پایداری بازسازی کند…

    페이지 정보

    profile_image
    작성자 Sanford
    댓글 0건 조회 3회 작성일 24-11-16 17:30

    본문

    مسابقات قهرمانی رالی جهان (WRC) یکی از نمادین‌ترین ورزش‌های موتوری بود که پس از فرمول 1 برای توجه عموم، حداقل در اروپا، دوم بود. اما سری مسابقه اخیراً از شکوه سابق خود خارج شده است. WRC اخیراً میزبان مسابقه سالانه آخر هفته خود در فنلاند، خانه معنوی رالی است، بنابراین من با تیم صحبت کردم که چگونه این ورزش می تواند در دنیایی که پایداری در حال تبدیل شدن به مرکز فناوری خودرو است، مرتبط باقی بماند.
    Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) از تیم HYUNDAI Husk MOBIS Worldwide Drum up TEAM دیده می شود ... [+] در حال اجرا در طول مسابقات رالی قهرمانی جهان فنلاند در Jyvasküla، فنلاند در 1، اوت. 2024 // Jaanus Ree / Flushed Taurus Subject Pocket billiards // SI202408010527 // استفاده فقط برای سرمقاله //
    جانوس ری / استخر محتوای ردبول جونا سیبل، مدیر WRC می گوید: «زمانی که ما WRC را بر پروموتور سابق تحویل گرفتیم، مشکلات مالی داشتیم. در 10 سال گذشته، با یک تیم مدیریتی قوی، کسب و کار را ایجاد کردیم. تلاش ها به نتیجه می رسد. WRC در سال 2023 با بیش از 600 میلیون بازدید ویدیویی، 1.7 میلیارد بازدید در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داشت، و مسابقات فنلاند به تنهایی حدود 30 میلیون یورو با بیش از صد هزار تماشاگر پرداخت‌کننده به شهر Jyväskylä، جایی که برگزار می‌شود، به پایان رسید.
    با این حال، با تبدیل شدن به پایداری در سطح جهانی، FIA اکنون گزارشی سالانه تهیه می کند و اهدافی را برای سری معتبر خود تعریف می کند. WRC تلاش کرده است تا سهم خود را انجام دهد، اما این شامل حرکت تمام برقی نیست، برخلاف Earth Rallycross، اگرچه دومی اکنون یک رقابت منحصر به فرد ایجاد کرده است که در آن الکتریکی در برابر احتراق رقابت می کند. در عوض، WRC یک پیشرانه هیبریدی را انتخاب کرده است که از سوخت پایدار کربن خنثی P1 استفاده می کند.
    سیبل می‌گوید: «ما رالی کراس را کاملاً به‌عنوان یک پلت‌فرم الکتریکی دیدیم، زیرا کوتاه، تیز است و می‌توانید به راحتی خودروها را شارژ کنید. اما با WRC ما باید اساس ورزش را کاملاً تغییر می دادیم تا آن را کاملاً الکتریکی کنیم. ما تصمیم گرفتیم که نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم، بنابراین فناوری متفاوتی را انتخاب کردیم که فکر می‌کنیم هنوز هم می‌تواند ورزش را بدون تغییر آن به نمایش بگذارد.»
    هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه WRC به زودی تمام الکتریکی خواهد شد وجود ندارد. سیبل می‌گوید: «ما با سه سازنده فعلی خود (تویوتا، هیوندای و فورد) برای دو سال آینده، 25 و 26، با یک سیستم هیبریدی رانندگی خواهیم کرد. از 27 سال به بعد ما به خودروهای بیشتری نیاز داریم. این واقعیت که کل صنعت خودرو در یک فرآیند تحول بزرگ است و هیچ کس دقیقا نمی داند که چند سال دیگر کدام فناوری مرتبط خواهد بود، کمکی نمی کند.
    مارتین پوپیلکا، مدیرعامل P1 Fuels می‌گوید: «همه می‌گفتند همه چیز برقی می‌شود. P1 در سال 2022 شریک سوخت پایدار WRC شد، در کنار تامین سوخت برای کارتینگ FIA. «اکنون جزر و مد به آرامی در حال تغییر است. ما از WRC به عنوان آزمایشگاه استفاده می کنیم. ما با سوخت 100٪ پایدار شروع کردیم. ما تکامل جدید سوخت خود را با همکاری خودروسازان و FIA با در نظر گرفتن آموخته های سال قبل از کار منتشر کرده ایم. ما این سوخت را امسال در رویداد WRC پرتغال منتشر کردیم. ما بسیاری از ویژگی‌های احتراق را بهبود بخشیم، که برای اطمینان از اینکه این سوخت‌ها در هر خودروی سواری بسیار خوب کار می‌کنند، بسیار مرتبط هستند. ما در حال حاضر روی تکامل سوم کار می کنیم.»
    پاسخ به تقاضای نرم‌تر برای EVsSiebel ادعا می‌کند که تمرکز بر سوخت پایدار به جای برق‌رسانی کامل نشان‌دهنده تغییرات اخیر در بازار است. او می‌گوید: «دو یا سه سال پیش، پاسخی که ما از اکثر تولیدکنندگان دریافت کردیم این بود که برق است یا هیچ. ما یک کلاس تجربی را پیشنهاد کردیم تا چیزی اضافی به مفهوم فعلی خود ارائه دهیم، اما بازخورد پس از آن صفر بود. در این بین ما شروع به استفاده از سوخت پایدار کردیم. این اولین قهرمانی جهانی است که از سال 2022 این کار را انجام می دهد. علاوه بر این، ما یک سیستم هیبریدی پلاگین داریم. اکنون دنیا در حال تغییر است، زیرا برق رسانی کامل اکثر سازندگان را با مشکل عمیق مواجه کرده است. من در شمال آلمان زندگی می کنم. اگر دو ساعت رانندگی کنم، تعداد زیادی خودروهای الکتریکی چینی را می بینم که هیچ کس نمی خواهد بخرد. در حال حاضر پاسخ کاملاً الکتریکی نیست.»
    Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) از تیم TOYOTA GAZOO RACING WRT در حال اجرای ... [+] در طول مسابقات رالی قهرمانی جهان فنلاند در Jyvasküla، فنلاند در 2 اوت. 2024 // Jaanus Ree / Carmine Strapper Substance Puddle // SI202408021446 // استفاده فقط برای سرمقاله //
    Jaanus Ree / Red-faced Dogshit Subject matter Puddle فروش خودروهای تمام برقی در آلمان در نیمه اول سال 2024 به دلیل کاهش 41.6 درصدی فروش تسلا، 16.4 درصد کاهش یافت. اما فروش BYD 427 درصد افزایش یافت و این تصویر در سراسر اروپا یکسان نیست. بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور بریتانیا، فروش خودروهای باتری-برقی بریتانیا (BEV) در نیمه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.2 درصد افزایش داشته است و به 16.6 درصد از بازار رسیده است و در تمام 28 کشور اروپایی این میزان افزایش یافته است. بر اساس گزارش JATO Dynamics، به طور متوسط ​​2 درصد افزایش یافت. فروش BEV ساخت چین در واقع از 13.1 درصد در سال 2023 به 18.2 درصد در نیمه اول سال 2024 افزایش یافته است. بنابراین اظهارات سیبل ممکن است منعکس کننده آلمان باشد، اما برای کل اروپا صادق نیست.
    سیبل استدلال می کند: "ما هر دو جهان را ارائه می دهیم." این بدان معناست که ما سوخت و هیبریداسیون کامل پایدار داریم که آینده حداقل دو سوم بازارهای خودروهای سواری خودرو تا سال 2045 خواهد بود. حتی آکیو تویودا گفت تا سال 2035 تنها یک سوم خودروها کاملاً الکتریکی خواهند بود، پس چه باید کرد. با دو سوم دیگر انجام دهید؟ ما جواب را داریم. ما سوخت کامل پایدار و هیبریداسیون داریم. هنگامی که برق رسانی خالص برای به دست آوردن برد، قدرت و ایمنی کافی آماده شد، شاید بتوانیم هر دو را در کنار هم اجرا کنیم. اما برای سال 2027 ما رویکردی محافظه کارانه با سوخت پایدار، به علاوه مقداری برق رسانی، با قیمت پایین تر در پیش خواهیم گرفت. ما می‌توانیم صنعت خودروسازی را ببینیم که دوباره به عقب برمی‌گردد - شاید لزوماً از خودروهای برقی دور نباشد اما مطمئناً با سرعت کامل به سمت خودروهای برقی حرکت نمی‌کند. هیبرید برای مدت زمان فزاینده ای، حتی بیشتر از آنچه در سال 2019 تخمین زده بودیم، بخش مهمی از موجودی هر شرکت خودروسازی باقی خواهد ماند. این وضعیت بازار است.
    سیمون لارکین، مدیر ارشد رویدادها، WRC می‌گوید: «در استرالیا، به دلیل زیرساخت شارژ و مسافت‌هایی که می‌رویم، در حال حاضر حرکتی به سمت خودروهای الکتریکی وجود ندارد. با این حال، خودروهای برقی همچنان 8.3 درصد از فروش در استرالیا را در ژوئن به خود اختصاص دادند، در مقایسه با 8.8 درصد در ژوئن 2023، بنابراین علاقه قابل توجهی وجود دارد، حتی سهم بازار کمی کاهش یافته و هنوز با سطوح اروپایی مطابقت نکرده است. هیچ راه حلی 100% برای همه چیز وجود ندارد. من هنوز معتقدم وسایل نقلیه الکتریکی راه حلی برای رفت و آمد به شهرها هستند. اما اگر مردم بخواهند از موتوراسپرت لذت ببرند، حتی در فرمول یک، سوخت کامل و پایدار خواهد بود.
    آیا سوخت پایدار واقعاً می تواند بازار انبوهی به دست آورد؟ با این حال، حتی P1 نیز انتظار ندارد سوخت آن به طور کامل به جریان اصلی تبدیل شود، اگرچه قبلاً پتانسیل تجاری خود را در خارج از ورزش موتوری خالص نشان داده است. پوپلکا می‌گوید: «ما موتورهای فرمول یک خصوصی مانند سباستین فتل را به عنوان بخشی از کمپین مسابقه بدون ردیابی او کربن زدایی می‌کنیم». همه آن ماشین‌ها بدون هیچ تغییری در موتور کربن زدایی می‌کنند، که بسیار چالش برانگیز است، زیرا موتور فرمول یک بسیار حساس است، بنابراین متقاعد کردن آن مهندسان که سوخت P1 بدون هیچ مشکلی کار می‌کند عالی بود. اما ما تصمیم گرفتیم بر روی آوردن این موضوع به خودروهای سواری تمرکز کنیم، زیرا این لحظه "آها" است. همه باور خواهند کرد که می‌توانید با موتورهای فرمول یک، سوخت سفارشی را در شرایط بسیار محدود و با تعداد زیادی از مهندسان در پیست مسابقه اجرا کنید. اما چیزی که ما می خواهیم مردم بدانند این است که همه آنها می توانند بدون انجام هیچ کاری سوخت را در خودروهای خود مصرف کنند. فقط سوخت را عوض کنید و انتشار گازهای گلخانه ای را تا 95 درصد کاهش دهید که برای ما بسیار مهمتر از یک مسابقه قهرمانی است.
    سوخت P1 ترکیبی از هیدروژن سبز و متانول زیستی از OCI برای ایجاد یک ترکیب کربن خنثی است. پوپیلکا می‌گوید: «نکته در مورد هیدروژن سبز این است که حتی تأسیساتی که اکنون فعال هستند، به دلیل هزینه‌های آن، نمی‌توانند هیدروژن سبز را تجاری کنند. این دلیل استفاده P1 از متانول زیستی و همچنین هیدروژن است. ما می‌توانیم آن هیدروژن سبز را بگیریم و آن را به یک محصول با حاشیه بسیار بالا و باکیفیت تبدیل کنیم، به عنوان مثال بنزین، که پتانسیل تجاری آنی دارد - همه ماشین‌های موجود در جاده‌ها. با این حال، ما در حال حاضر خودروهای پریمیوم و قدیمی را هدف قرار داده ایم، زیرا می دانیم که هنوز در برابر قیمت سوخت های فسیلی نیستیم. این یک بازار فوری است که ما بسیار داریم. ما آنقدر تقاضای مشتری داریم که نمی توانیم برآورده کنیم. به این ترتیب ما با تأسیسات هیدروژن سبز که آنلاین هستند و برای فروش هیدروژن سبز تلاش می کنند، همکاری می کنیم.
    Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) از تیم HYUNDAI Vanquish MOBIS Cosmos RALLY TEAM دیده می شود ... [+] در حال اجرا در طول مسابقات رالی قهرمانی جهان فنلاند در Jyvasküla، فنلاند در 1، اوت. 2024 // Jaanus Ree / Ruby Fuzz Content Syndicate // SI202408010520 // استفاده فقط برای سرمقاله //
    با این حال، Jaanus Ree / Red ink Bull Content PoolP1 انتظار ندارد سوخت پایدار خود به این زودی ها با محصولات نفتی اصلی رقابت کند. همچنان در این بازار پرمیوم هدف قرار خواهد گرفت. پوپلکا می گوید: «هدف ما این است که تا سال 2026 به حدود 2.50 یورو در لیتر یا حداقل کمتر از سه یورو برسیم. این ما را به یک محصول بازار انبوه می رساند. امروز، ما در حال تجاری سازی با قیمت بالاتر برای مسابقات در حدود پنج یورو در هر لیتر هستیم. این تقریباً مشابه سوخت فسیلی مسابقات است. به همین دلیل است که ما در این بازار کاملاً موفق هستیم، زیرا مردم می خواهند کار درست را انجام دهند و یا مسابقه بخشی از راه حل یا بخشی از مشکل است. ما معتقد نیستیم که هیچ قهرمانی بهانه ای برای عدم استفاده از سوخت های پایدار داشته باشد.
    حل بحران آب و هوا با هیبریدها و سوخت پایدار پوپلکا می گوید: «وقتی به صنعت حمل و نقل نگاه می کنید، انتشار CO2 حدود 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای است. «اگر به جایی که انتشار CO2 از صنعت حمل‌ونقل می‌آید دقت کنید، این سوخت هواپیما نیست - این 10 درصد CO2 است. حمل و نقل بین المللی هم نیست. آن هم 10 درصد. در واقع، 48 درصد از کل انتشار CO2 در صنعت حمل و نقل، بزرگترین بخش آلاینده، از خودروهای سواری، کامیون ها و وانت ها است. بنابراین این بخشی است که بیشتر به کربن زدایی نیاز دارد. تصور غلط رایج این است که ابتدا باید هوانوردی را کربن زدایی کنیم و خودروهای سواری ناپدید می شوند زیرا برقی می شوند. واقعیت این است که برق رسانی، به همان اندازه که مهم است، با تأخیر همراه است. به همان سرعتی که همه ما تصور می کردیم اتفاق نخواهد افتاد. این چیزی است که ما از تمام خودروسازان می شنویم. هیچ خودروسازی وجود ندارد که استراتژی خود را در سال گذشته تغییر نداده باشد.
    این در مورد خودروسازان فعلی صدق می کند، اما نه تسلا و BYD، که در مورد BEV ها باقی مانده اند. در واقع، برندهای چینی به طور کلی هنوز روی BEVs شرط بندی می کنند، به طوری که 97 درصد از خریداران خودرو در بازار خود برای خرید برق برنامه ریزی می کنند. در مقابل، مسابقات جهانی رالی به وضوح به حمایت از احتراق و سوخت های پایدار ادامه می دهد تا اکثر بازار را که غیر BEV باقی می مانند، راضی کند. برای چند سال، به نظر می رسد که این یک تصمیم قابل اجرا باقی خواهد ماند. اما فرض اینکه BEV ها آینده نیستند، خطرناک است. ممکن است در سال جاری رشد BEV ها کاهش یافته باشد، اما این فناوری هنوز به سرعت در حال توسعه است. در چهار سال گذشته راه بزرگی را پیموده است و سرعت آن کاهش نمی یابد. به‌روزرسانی مقررات 2027 ممکن است آخرین باری باشد که WRC می‌تواند احتراق را حفظ کند و با آنچه مردم واقعاً در جاده رانندگی می‌کنند مرتبط بماند.
    من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Jesse James MorrisFollowing من سردبیر وب سایت مستقل خودروهای الکتریکی WhatEV هستم. من 30 سال تجربه به عنوان یک روزنامه‌نگار فناوری دارم و عشق مادام‌العمر به ماشین‌ها، بنابراین گرد هم آمدن این دو رویا به حقیقت پیوسته است. من برای اولین بار پتانسیل خودروهای برقی را زمانی دیدم که در سال 2011 به یکی از اولین افرادی تبدیل شدم که با نیسان لیف رانندگی کردم. آنها همچنین سهم زیادی در مقابله با تغییرات آب و هوا و همچنین آلودگی شهری دارند. من علاوه بر سردبیر WhatEV، مدیر مسیر کارشناسی ارشد در روزنامه نگاری تعاملی در سیتی، دانشگاه لندن هستم. من دکترای فلسفه ارتباطات دارم و ترومپت می نوازم، زمانی که یک جلسه با درامر Velvety Subway Moe Benjamin Ricketson Tucker ضبط کردم.">

    * استانداردهای تحریریه چاپ
    * چاپ مجدد و مجوزها

    If you beloved this article therefore you would like to obtain more info concerning اخبار جدید اتومبیل nicely visit our own web-page.

    댓글목록

    등록된 댓글이 없습니다.