فرایند تولید ناودانی
페이지 정보
본문
فرایند تولید ناودانی به روش فابریک
فرآیند تولید ناودانی فابریک به صورت نورد گرم میباشد و این نوع پروفیل از ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج میشود. در واقع فرآیند تولید ناودانیهای فابریک مانند نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده میباشد، به این صورت که شمشهای فولادی گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت میکند. سپس، ضخامت این شمشها با کمک چند غلتک به صورت عمودی و افقی کاهش مییابد و بر اساس سایز ناودانی مورد نیاز شکلی دهی میشود. در این روش فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است. بر خلاف روش پرسی تقریبا تمامی انواع ناودانی از نظر وزن، شکل و جنس را با این روش میتوان تولید نمود و محدودیتی در آن وجود ندارد. درواقع میتوان گفت تمام ناودانیهای بال شیب دار و ناودانیهای دارای ضخامت بیش از 6 میلی متر با این روش تولید میشوند. مزیت دیگر ناودانی فابریک دقت ابعادی بسیار بالای آن میباشد. توجه داشته باشید که این مزایا باعث افزایش قیمت این نوع ناودانی نسبت به نوع پرسی شده است.
انواع ناودانی بر اساس شکل سطح مقطع چگونه است و چه کاربردی دارد؟
همانطور که بالاتر توضیح دادیم، ناودانی مشبک در دو مدل (استاندارد) UPE و UPN ساخته میشود و حالا قصد داریم آن را بر اساس شکل سطح مقطع بیشتر معرفی کنیم. انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل سطح مقطع در مدل مشبک یک تفاوت مهم با هم دارند: قيمت ناودانی شکل ظاهری بالها متفاوت است. بالهای UPE، صاف و موازی اما بالهای UPN، مخروطیشکل است.
معایب ناودانی اروپایی
هر محصولی در کنار مزایای مختلف معایبی نیز دارد؛ اما این مفهوم بدان معنا نیست که کاربردهای آن محصول محدود باشند. در ادامه به بیان معایب قيمت ناودانی اروپایی سنگین خواهیم پرداخت:
نوع دیگری هم در بازار تولید میشود که به ناودان اروپایی یا UNP معروف است. این مدل، در مقایسه با دو نوع قبلی ضخامت بیشتری دارد و وزن آن هم به مراتب بیشتر است. یادآوری میکنیم که ناودانی اروپایی عموماً در سازههای سنگین و راهاندازی پروژههای بزرگ و صنعتی استفاده میشود. اگر بخواهیم دلیل ساخت ناودانی با دو استاندارد UPE و UPN را بیشتر توضیح بدهیم باید اضافه کنیم که کاربرد ناودانی به دو صورت U شکل و C شکل است.
ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبکتر، گرانتر است.
تاریخچه ناودانی
پس از جنگ جهانی دوم، تولید آهنآلات و سازههای فلزی به طرز شگفتآوری پیشرفت کرد، به طوری که تعداد کارخانههای تولید فولاد در سراسر جهان نسبت به قبل سه برابر افزایش یافت و منجر به افزایش تولید محصولات فولادی شد. ناودانی نیز یکی از این محصولاتی میباشد. در واقع مصرف ناودانی به پس از جنگ جهانی دوم باز میگردد. این پروفیل در ابتدا غالبا در ساختمانسازی استفاده میشد؛ اما با گذر زمان و با افزایش صنایع مختلف، سفارش کلیه محصولات فولادی و بخصوص ناودانی افزایش یافت و کارخانجات به تولید بیشتر قطعات فولادی پرداختند.
۱. ناودانی سبک
وزن این محصولات از مقادیر موجود در جدول اشتال پایینتر بوده و ابعاد آن هم با اعداد درج قيمت ناودانی شده در این جدول مطابقت ندارد.
فرآیند تولید ناودانی فابریک به صورت نورد گرم میباشد و این نوع پروفیل از ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج میشود. در واقع فرآیند تولید ناودانیهای فابریک مانند نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده میباشد، به این صورت که شمشهای فولادی گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت میکند. سپس، ضخامت این شمشها با کمک چند غلتک به صورت عمودی و افقی کاهش مییابد و بر اساس سایز ناودانی مورد نیاز شکلی دهی میشود. در این روش فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است. بر خلاف روش پرسی تقریبا تمامی انواع ناودانی از نظر وزن، شکل و جنس را با این روش میتوان تولید نمود و محدودیتی در آن وجود ندارد. درواقع میتوان گفت تمام ناودانیهای بال شیب دار و ناودانیهای دارای ضخامت بیش از 6 میلی متر با این روش تولید میشوند. مزیت دیگر ناودانی فابریک دقت ابعادی بسیار بالای آن میباشد. توجه داشته باشید که این مزایا باعث افزایش قیمت این نوع ناودانی نسبت به نوع پرسی شده است.
انواع ناودانی بر اساس شکل سطح مقطع چگونه است و چه کاربردی دارد؟
همانطور که بالاتر توضیح دادیم، ناودانی مشبک در دو مدل (استاندارد) UPE و UPN ساخته میشود و حالا قصد داریم آن را بر اساس شکل سطح مقطع بیشتر معرفی کنیم. انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل سطح مقطع در مدل مشبک یک تفاوت مهم با هم دارند: قيمت ناودانی شکل ظاهری بالها متفاوت است. بالهای UPE، صاف و موازی اما بالهای UPN، مخروطیشکل است.
معایب ناودانی اروپایی
هر محصولی در کنار مزایای مختلف معایبی نیز دارد؛ اما این مفهوم بدان معنا نیست که کاربردهای آن محصول محدود باشند. در ادامه به بیان معایب قيمت ناودانی اروپایی سنگین خواهیم پرداخت:
نوع دیگری هم در بازار تولید میشود که به ناودان اروپایی یا UNP معروف است. این مدل، در مقایسه با دو نوع قبلی ضخامت بیشتری دارد و وزن آن هم به مراتب بیشتر است. یادآوری میکنیم که ناودانی اروپایی عموماً در سازههای سنگین و راهاندازی پروژههای بزرگ و صنعتی استفاده میشود. اگر بخواهیم دلیل ساخت ناودانی با دو استاندارد UPE و UPN را بیشتر توضیح بدهیم باید اضافه کنیم که کاربرد ناودانی به دو صورت U شکل و C شکل است.
ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبکتر، گرانتر است.
تاریخچه ناودانی
پس از جنگ جهانی دوم، تولید آهنآلات و سازههای فلزی به طرز شگفتآوری پیشرفت کرد، به طوری که تعداد کارخانههای تولید فولاد در سراسر جهان نسبت به قبل سه برابر افزایش یافت و منجر به افزایش تولید محصولات فولادی شد. ناودانی نیز یکی از این محصولاتی میباشد. در واقع مصرف ناودانی به پس از جنگ جهانی دوم باز میگردد. این پروفیل در ابتدا غالبا در ساختمانسازی استفاده میشد؛ اما با گذر زمان و با افزایش صنایع مختلف، سفارش کلیه محصولات فولادی و بخصوص ناودانی افزایش یافت و کارخانجات به تولید بیشتر قطعات فولادی پرداختند.
۱. ناودانی سبک
وزن این محصولات از مقادیر موجود در جدول اشتال پایینتر بوده و ابعاد آن هم با اعداد درج قيمت ناودانی شده در این جدول مطابقت ندارد.
- 이전글4 Tips For High Stakes Poker 24.09.01
- 다음글3 Ways That The Fiat Key Fob Replacement Can Affect Your Life 24.09.01
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.